Anne Meyer

Contemporary Visual Artist

Engravings

Engravings in etching

Etching, “pointe sèche”,
“aquatint”, each of these
techniques has an interest
for the artist only through
its strong meaning in adequacy
with the subject.

The artist mixes the techniques
and diverts them to extract
what makes them the most
meaningfull.

  • Vignette Axial
  • Vignette Chine 1
  • Vignette Chine 2
  • Vignette Chine 4
  • Vignette 316 A
  • Vignette Al Campo
  • Vignette Calligramme de maître
  • Vignette Calligramme Pace
  • Vignette Al Punto
  • Vignette Voce
  • Vignette Nadir
  • Vignette Érasme
  • Vignette Pôles bleus
  • Vignette Empreinte corpus 1
  • Vignette Empreinte corpus 2
  • Vignette Empreinte corpus 3
  • Vignette Empreinte corpus 4

Axal (148 x 11,5) sur Arche 60 x 25

Chine 1 (32 x 15) sur Arche 50 x 25

Chine 2 (15 x 32) sur Arche 26 x 50

Chine 4 (24 x 24), tirage sur Arche 50 x 50

316 A (35 x 23), tirage sur Arche 60 x 50

Al Campo (41 x 29), tirage sur Arche 60 x 50

Calligramme de maître (15 x 20), tirage sur Arche 40 x 50

Calligramme Pace (32,5 x 39), tirage sur arche 50 x 50

Al Punto (50 x 50), tirage sur Arche 50 x 65

Voce (42 x 30), tirage sur arche 50 x 50

Nadir, 50 x 50

Érasme (22 x 22), tirage sur Arche 30 x 42

Pôles bleus (23 x 15), tirage sur Arche 40 x 30

Empreinte corpus 1

Empreinte corpus 2

Empreinte corpus 3

Empreinte corpus 4